Back from Thailand, sweetness. (BILDER KOMMER SENARE)

Sådär, de två veckorna har passerat och jag är hemma i mitt underbara Sverige igen, love it. Sverige är minst 100 gånger bättre än Thailand, fuck värmen! *notrly*

Thailand kan man förklara med några ord faktiskt:
Fisk
Taxi (TukTuk)
Massage
Homosexuella
Billigt
Det är väl det jag kan sammanfatta allting som, ungefär. Det är lite humoristiskt hur lika alla asiater faktiskt är varandra, de ser mer eller mindre ut som alla är släkt.

Ja, vad kan man säga. Låt mig berätta lite om min lilla tripp:
Ditresan var f**kin' hemsk, man vänder ju helt och hållet på dygnet då Thailand ligger 6 timmar före Sverige så natten då vi landade sov jag hela 14 timmar på det hotellet som kom till att vara lite speciellt.
Jag vaknar upp dagen därefter och ser ingen sol som skiner, min mamma berättar då att den perioden Thailand var inne i nu var den mest turistfria perioden, nämnligen regnperioden......

Dagarna betstod som sagt inte av sol, så ofta. Det var mest moln och regn, hade man tur kunde man få en solig dag eller två.
Hotellet (som vi bodde på i Koh Lanta, som är lite av ett slumområde) var väl inte sådär jättebra, en dag regnade det in, i mitt rum samt att vi fick besök av Mr.Kackerlacka, yuck...

Dock så spenderade vi de sista tre dagarna av tvåveckornssemestern i Bangkok där vi handlade lite kläder, skor osv, detta var ingen höjdare.
Taxin körde oss från flygplatsten till "vårt hotell", vi gick in och tyckte det såg kalasbra ut, ritkigt fint! Men sedan så sade mamma att det inte alls var vårt hotell, att vårt hotell låg lite längre ned på gatan.... NI vet hur detta kommer att sluta.
Yep, vårt hotell var ett riktigt sunk-ställe, personalen hade till och med sagt till oss att det fanns myggor runt på hotellet men att de hade löst den frågan genom att släppa ut en massa ödlor över hela hotellet för att äta upp dem... Men så får det bli om man är en fembarnsfamilj.

Skitsamma, nu sitter jag här hemma, 5 par skor och 10 par t-shirts rikare. Landade för 12 timmar sedan ungefär. Men jag har vart vaken i två dygn snart, så jag skall krypa te kojjs nu, godennatt!


Kommentarer
Postat av: baaajs

2010-11-23 @ 14:27:50
URL: http://chan3l.blogg.se/
Postat av: bajsbajsbajs

hej korv! thaaaaaaiwaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!

2010-11-23 @ 14:29:00
URL: http://chan3l.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0