Bussfolk

Hejsvejs på er alla, Simon Ejdertoft här igen - tro det eller ej.

Uppdateringen orkar jag inte ens prata om, skriver när jag har mycket på huvudet som jag tycker behövs skrivas ned helt enkelt. Jag kände nyss att det var på tiden att jag skrev lite!

Hur som helst, idag vill jag prata med er om: Bussfolk. Det finns många olika sortes bussfolk. Jag skriver en detaljerad beskrivning om några av dem nedan.

Sovaren
Som ni säkert förstår är detta den personen som alltid sover under bussresan. Jag kanske skulle kunna räknas in här då jag nästan alltid sover under bussturen.
Om man har otur så hamnar man bredvid en snarkande trötter under bussresan, ännu värre om personen är väldigt tjock och tar upp mer än 3/4-delar av sätet. Om jag hade suttit bredvid en sådan, hade jag nog hellre ställt mig upp.

Mobilprataren
"Hehehehe, var du hos Bengan igår eller, värsta partyt jag svär. Jag hade samlag med 13 killar på samma gång i hans pappas säng."
Ja, sådär kan det låta när man stöter på en mobilpratare under resan. Jag, personligen tycker det är sjukt jobbigt då man åker med en sådan, speciellt då de tuggar tuggummi och pratar omänskligt högt dessutom.
Sen finns det den speciella mobilprataren som pratar om sina problem och privata sexliv högt, så att det nästan hörs över hela bussen. Det avskyr jag, verkligen.
Jag vill verkligen inte höra om du sög snopp i sjuttioelva minuter igårkväll, eller om du legat med 5½ person, då den halva personen var en dvärg. Behåll det för er själva.

Förstöraren 
De kallas dem som bor på de här små hållplatserna som ingen vanligtvis går av vid. Tänk såhär:
Du har bråttom till stan, du tar första bästa buss som kommer. Det är mycket kö i trafiken, men du tror att du hinner bara bussen håller sig på vägen.
Du är nära en sådan där onödig, liten hållplats nu. Ingen har tryckt stopp än så länge, du kommer nog att hinna. Men sen hör man, i sista sekunden *DING* så är det någon liten sate som skall av vid den stationen. Och om det sker vid en liten busshållplats så brukar de ske på de andra små som kommer efter också, det är så. Det värsta är när man bara ser en person som kliver av vid de där mesiga hållplatserna. Hatar när det går av folk vid varje station.

Satsaren
Detta kan misstolkas, gör det dock inte. Satsaren är den person som reser sig upp från sitt säte precis när dörrarna öppnas. Det är så SJUKT jobbigt, speciellt om de sitter en bit från dörren. Sen så står de där och skriker på busschauffören att öppna dörrarna, bara för att de reste sig upp för sent, som om det vore chaufförens fel. Man ställer sig upp i god tid för FA-AN!

Friluftaren
Den personen som verkar ha 10000 stycken väskor med sig. Självklart uppenbarar denna karaktär sig, ENDAST när bussen behöver dem som minst - när det är fullt. De kommer in och skall trängas och ojojoj vad fullt det blev. Du får en jävla väska som luktar unken banan i nyllet, fy farao! Lämna era väskor hemma!

Mamman
Barnvagnar...på bussen... Fy helvete säger jag bara.
Man har sin sköna plats, i mitten där vid mellersta utgången, bussen är smockfull och du lyssnar på musik. Sen stannar bussen och två jävla barnvagnsmammor skall på, det scenariot är hemskt. Man får resa på sig, le lite fejkat för att visa att man inte alls är irriterad på att de tvingar alla att tränga ihop sig ännu mer. Detta gäller även handikappade i rullstol, dock har jag mycket mer empati för dem.

Klassen
En barnklass med femtioelva barn som skall på bussen. Hemskt. De snorar och skriker och gråter och tjatar och pratar och helt enkelt finns där. För jävligt är vad det är, för jävligt! Åk på utflykt till skolgården istället för någon jävla naturpark, ungar!


Så, det var nåra av de karaktärerna.
Tjingeling för nu!


Kommentarer
Postat av: Anonym

nu har du sagt jävla mycke man nt får göra på bussen, hur fan får man va då??

2011-02-22 @ 22:20:05
Postat av: Simon

Tjaa, allting som jag inte skrivit? nerå, men jag säger inte att man inte får göra det, skriver bara vad det finns för olika busskaraktärer B)

2011-02-22 @ 23:00:53
Postat av: Anonym

HAHAHHHAAHAHAHHAAHAH

2011-02-27 @ 03:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0