Tjejer som går på äldre killar

Brinn, säger jag bara. BRINN!
Att vissa av er tjejer går på betydligt äldre killar kan jag verkligen inte förstå, usch! Här snackar vi alltså om 3 - 6 år äldre.

Tjejerna säger såhär: "Men alltså, äldre killar är betydligt mycket mognare och så".
Vad de egentligen menar med det är att: "Men alltså, äldre killar har bil, de kan köpa ut till mig och mina vänner tycker det är fett cooooolt att min pojkvän är över 18."

Jag lovar att jag är minst lika "mogen" som en 18-åring, om de nu är så mogna. Ordet mogen är en definitionsfråga.
Om ni undrar varför jag är så anti-tjejersomgårpåäldrekillar så har jag en del dåliga erfarenheter av det, tyver.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får det att låta som om en tjej väljer en kille och sen är det bara så. Eftersom jag själv är kille så ser i alla fall JAG mig själv som mer än en frukt som man bara kan gå och plocka. Sen utöver det så har väl aldrig kärlek handlat om ålder? Fast jag kanske blandar ihop "går på" med "blir tillsammans med"? Nog för att det finns lagar som reglerar sexuellt umgänge osv, men det handlar ju om att äldre personer kan utnyttja yngre; Och självklart är detta ett problem i sig men det hör ju inte till diskussionen just nu.



Jag har ingen bil och har aldrig köpt ut alkohol till min yngre flickvän och om några dagar har vi varit tillsammans i ett år. Hon har inte klagat än och inte heller gjort slut. Men jag är väl undantaget som bekräftar regeln antar jag? ;)



Förstår att det är jobbigt om man går och inte har någon att älska men tycker inte du ska gå och hänga läpp över det. Om du fortsätter att finansiera dig så flitigt som du redan verkar göra här via bloggen så ska du nog se att det löser sig! Annars kan du ju alltid vänta något år eller två och skaffa bil? Tjejerna ska ju tydligen "gå på" sånna killar på stört?!

2011-02-24 @ 04:30:20
Postat av: Simon

tja, det jag egentligen ville få ut av det hela. är att man inte alls behöver vara äldre för att vara så mycket mognare än de flesta flickor tror.

cheers. Thx for reading

2011-02-24 @ 16:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0