SOMMARJOBB waapwaap!

yeah, Im so cool, im so awesome, im so awesome and cool.
Var ju på intervju för ett impulsjobb vid kumla herrgård (yeah, its nice) som ligger ungefär 4 minuter ifrån mig i onsdags. De sade att jag skulle få provjobba där på lördagen (idag) för att de behövde lite mer personal då det var 70 personer som var bokade, det var en 50-årsfest.

När jag kom dit, efter en svettig tur på cyklen i en lite annorlunda utstyrsel, finskor, finbyxor och en vitt linne och en plastpåse i handen så vart jag vart välkommnad av den ultratrevliga personalen. För er som undrar så var det min vita skjorta som låg i påsen, men det var för varmt att cylkla dit i en finskjorta så jag valde linnet
/care.

jag gjorde rätt i att gå dit i ett linne då mina första uppgifter var att i den stekande solens hetta, vika ut dukar, tvätta envisa bord och dammsuga trappen, en skaplig blandning...
blablabla, sen satte vi på oss våra jobbarkläder vilket i mitt fall var skjortan + ett förkläde (såg precis ut som en servitör).

Tiden gick, jag höll koll på buffén, var allmänt trevlig och fick berätta lite om maten, framför allt såserna...intressant, javet.
Sedan fick jag putsa bestick, äta chokladdoppade jordgubbar och samt äta det som fanns kvar från buffén (oxfile, potatisgratäng och bearnaisesås, superwonderful)

Fick sluta tidigare också på grund av att det var min första dag, hade tydligen skött mig exemplariskt och de skulle ringa mig nästa gång de behövde min hjälp, förmodligen någon gång nästa vecka.

Asvärt jobb, får 90 spänn i timmen, dricks och får äta det som blir kvar från bufférna!!! + att alla anställda är astrevliga och de andra servitriserna är flickor i min ålder som är sjukt trevliga!

Ajuste, att jag har ett sommarjobb resulterar ju i att JAG FÅR VARA HEMMA I TVÅ VECKOR SJÄLV UNDER SOMMARLOVET, IM SO HAPPY!!!!111111 :'((((((((


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0