Valborg part 2

Efter en lång och härlig dusch och fixande är jag nästan klar för att gå ut mot party i Älta. Jag får ett sms (NOT FOREVER ALONE).
"SKynda dig, sista bussen mot Älta går 21:32 från centrum". *tittar på klockan* KLOCKAN ÄR JU FÖRIHELVETE 21:00!!!!

Jag slänger på mig det sista och vrålar till mamma att jag inte hinner äta, trots att jag är sjukt hungrig. I vanliga fall skulle jag ha fått åkt till centrum via södergården, men då skulle jag missa den från centrum. Jag kollar SL, buss från Sofieberg till Strandkyrkogården, Jag har en plan...

21:20 går 807 från sofieberg, klockan är nu 21:10 när jag är färdig. Jag slänger då in två piroger i mikron och väntar otåligt...
*PLING* PIROGERNA ÄR KLARA! RAWWWWWRR!! Jag trycker in båda två under 4 minuter (Thats what she said) och sveper ett glas mjölk.
Jag rushar ned till busshållplatsen och väntar på bussen, Felix ringer: *Varning för dramatisering*

"Simon, du kommer inte hinna med bussen, vi får åka via Slussen, värsta omvägen!"
"Nej, jag har en plan. Ta bussen du skall ta, jag lovar att jag hinner med den..."
"Du tänker väl inte...?"
"Jo, jag skall springa från Strandkyrkogården till LIDL-hållplatsen under 5 minuter och hoppa på där."
"You will never make it"
"Just listen to me, do what I said, i will make it...Goodbye" *Beepbeepbeep*

Och med det sagt, klev vår actionhjälte på bussen mot Strandkyrkogården (Jag). Att gå mellan Strandkyrkogården och LIDL skulle väl i vanliga fall ta typ... 15 minuter? O_o To your information.

Jag hoppar av bussen, det känns som actionmusik börjar spelas i mitt huvud då jag börjar min somaliarush. Jag springer, hoppar över hinder, slår ned banditer och rädder fem kattungar och springer vidare och springer och springer...

Efter 3 minuter står jag stånkades på busshållplatsen, väntades på bussen. En annan buss kör förbi och några fans vinkar till mig (det hände foreal). Jag hoppar på bussen...

*Snabbspolning*

Är på partyt, glider runt och har skoj. blabla...
Åker sedan till slussen, käkar 5 cheeseburgare på donken, åker hem och sover glatt. KLART!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0